Privatlivspolitik

I forhold til EU´s nye persondataforordning (GDPR) kan vi oplyse at FDK indsamler og opbevarer personfølsomme oplysninger, i henhold til lovgivningen forelagt af Datatilsynet.

1. Kontaktoplysninger

CVR: 35 15 75 57

Formand og datansvarlig i FDK er: Pia Dean Pedersen - Derudover er alle medlemmer af FDK´s bestyrelse bekendt med retningslinjerne i forhold til indsamling og behandling af persondata i overensstemmelse med GDPR.

2. Formål med indsamling af personoplysninger

Vi indsamler og opbevarer oplysninger i forbindelse med nyhedsbreve, RAB-registrering, behandleransvarsforsikring og medlemsinformation. Dette gør vi for at kunne sikre en god service til alle vores medlemmer og de krævede oplysninger til myndighederne og forsikringsselskabet.

3. Personoplysninger
Som medlem i FDK opbevarer vi dit navn, postadresse, telefonnummer og e-mailadresse, samt oplysninger du har givet i forbindelse med ansøgning om RAB-registrering.

4. Tidsramme for opbevaring af personoplysninger
Som udgangspunkt opbevarer vi dine personoplysninger i den tid, du er medlem af FDK. I forbindelse med bogføringsloven, kan vi være nødt til at opbevare dine data evt. indbetalinger i op til det indeværende år + 5 år.

5. Databehandlere
Vi har en databehandleraftale med vores elektroniske samarbejdspartnere, der garanterer at de passer godt på alle dine elektroniske spor.

• Nyhedsbrev: Vi leverer vores nyhedsbrev i samarbejde med Ubivox. Det betyder at du som medlem er tilmeldt nyhedsbrev og Ubivox i den forbindelse vil indsamle og bruge dit navn og e-mailadresse i fremtidige nyhedsbreve. Nyhedsbrevet vil blive brugt til at kontakte dig med relevante tilbud og oplysninger vedr. FDK. Du kan til enhver tid afmelde vores nyhedsbrev, du skal blot benytte dig af afmeldingslinket i nyhedsbrevet. Når du har afmeldt dig eller meldt dig ud af foreningen vil dine oplysninger blive slettet.  I forhold til e-mail korrespondence med medlemmer, samarbejder vi ligeledes med gmail.com Her indsamler vi oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
  • Facebook: FDK benytter sig både af offentlige og lukkede grupper. Ved at følge os her accepterer du samtidig Facebooks privatlivspolitik. Personer, der besøger disse grupper, vil ligeledes kunne se, hvad du selv har lagt tilgængeligt på Facebook. Vi vil bede dig om ikke at dele følsomme personoplysninger og personbelastende opslag på FDK´s Facebookside, da vi ikke kan garanter for oplysningernes sikkerhed. Vi forbeholder os retten til at slete opslag af denne karakter.
  • Regnskabsprogram: I forhold til vores betalingssystem samarbejder vi med Dinero og Nemtilmeld. Her indsamler vi relevante oplysninger i forbindelse med opkrævning/indbetaling af kontingent, kursustilmeldinger og arrangementer.
6. Overførsel til- og modtagelse fra tredjepart
Vi videregiver/sælger ikke data med henblik på markedsføring med mindre det er aftalt med det enkelte medlem. Vi indsamler kun data til eget brug. De indsamlede data, vil udelukkende være data du har videregivet til os, via indmeldelse, RAB-registrering eller lignende.

7. Dine rettigheder
Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi har indsamlet og registreret omkring dig. Ligesom du til enhver tid kan bede om at få pågældende oplysninger rettet eller sågar slettet.

Du skal blot rette henvendelse til formanden (Pia Dean Pedersen)

8. Klage til Datatilsynet
Har du, mod forventning, en oplevelse af at vi ikke behandler dine personfølsomme oplysninger korrekt, har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet,

Det vil dog betyde meget for os, hvis du i første omgang retter henvendelse til os, da vi på den måde har mulighed for at rette fejlen.
Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk

Ovenstående vil blive opdateret og rettet ved ændrede retningslinjer forelagt af datatilsynet